کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

بازی‌های کودکانه را به عرصه عمومی نیاورید

  • کد خبر: ۶۴۶۲۲
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
بازی‌های کودکانه را به عرصه عمومی نیاورید
عبدالجواد موسوی - روزنامه‌نگار
هرچه فکر می‌کنم، متوجه نمی‌شوم این‌همه دعوا‌های داخلی در مجموعه دولت که به بیرون درز می‌کند، با چه هدف و نیتی است. این‌همه آدم عاقل و بالغ که هرکدامشان دست‌کم ۴ دهه فرصت آزمون و خطا داشته‌اند تا با سر کچل ما استاد شوند و سیاستمدار نام بگیرند، هنوز متوجه نیستند که این نزاع‌های کودکانه به‌جز آنکه عرض خود را ببرند، حاصل دیگری در پی نخواهد داشت؟ اگر آن‌قدر از مرحله پرت‌اند که گمان می‌کنند با این جنگ‌وجدل‌ها در دولت بعدی جا خواهند داشت که باید گفت: زهی خیال باطل! آن‌هایی که قرار است جای شما بیایند، این‌قدر می‌فهمند که آنکه به برکشندگان خود وفا نکرد، به آن‌ها نیز وفا نخواهد کرد.
 
اگر هم نیت خیر دارند و فکر می‌کنند حقیقت را نباید فدای مصلحت کنند، دست از سیاست‌پیشگی بشویند و عطای دولتمردی را به لقایش ببخشند و بروند در قامت یک روزنامه‌نگار مستقل دست به افشاگری بزنند و تاوانش را هم بدهند. نمی‌شود هم ادای ارنستو چه‌گوارا را درآورد و هم از مواهب دنیوی قدرت استفاده کرد. به‌قول شاعر:
یا نام سکندری رها کن
یا رسم سکندری به‌پا کن

اگر هم فکر می‌کنند در این اوضاع نابه‌سامان می‌توانند زرنگی کنند و حساب خودشان را از دیگران جدا کنند تا مردم به آن‌ها نمره قبولی بدهند، بازهم سخت در اشتباه‌اند. مردم دیگر حساب هیچ‌کس را از دیگری جدا نمی‌کنند. مردم همه را به یک چشم می‌بینند. حتی آن‌هایی هم که فکر می‌کنند منتقد دولت کنونی‌اند و هرچه مخالفتشان را پررنگ‌تر کنند، در نزد مردم عزیزتر خواهند شد، سرنا را از سر گشادش می‌زنند؛ چه رسد به آن‌هایی که تا دیروز رفیق گرمابه و گلستان دولت کنونی بوده‌اند و حالا تازه یادشان افتاده است روز حساب نزدیک است.

نه‌خیر جانم! اگر رفیق روز خوش این دولت بوده‌اید، باید رفیق روز‌های تنگش هم باشید. دست‌کم حیا و فروتنی به‌خرج دهید و سکوت کنید تا کمتر بازخواست شوید. یک‌درصد هم نمی‌توانم احتمال دهم در پس این مخالف‌خوانی‌های رادیکال نوظهور صدق و صفایی وجود داشته باشد. بااین‌حال، از آنجایی که فرض محال، محال نیست، فرض را بر این می‌گیریم که این دوستان از سر صدق و صفا به چنین مخالف‌خوانی‌ها و افشاگری‌هایی دست می‌زنند.
 
آیا نباید برای این حرف‌ها و دعاوی مخاطبی هم وجود داشته باشد؟ بالأخره باید کسی هم یافت شود که این حرف‌ها را باور کند یا نه؟ اگر به شما گفته‌اند که کسی یا کسانی پیدا شده‌اند که این حرف‌ها را باور کرده‌اند، بدانید به شما دروغ گفته‌اند. این‌طرف‌ها هیچ‌کس به شما اعتماد ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->